Mult heten Del-Olaszorszagban, Bariban jartam. Nagyon jokat ettem, es rengeteget tanultam, illetve teljesen lenyugozott a varos es megyeje.Szamomra idaig teljesen ismeretlen volt Apulia/Puglia kornyeke, es meglepoen keves turistat lattam ezalatt a 10 nap alatt mig ott voltam. Bari-ra meg biztosan vissza fogok terni mas posztokban de most elsosorban a Panzerotto(i)-rol szeretnek irni

Sokan ismerik a Calzone-t ami igazabol egy felbe hajtott toltott pizza. Ez a Panzerotto eseteben sincs maskent, de a kulonbseg az, hogy olajban sutik ki. A tesztaja is egy kicsit mas, konyebben emesztheto. Nem csak Pugliaban hanem orszag szerte is lehet vele talalkozni panetteriakban vagy fornokban (a forno maga a kemencet jelenti, igy is szoktak nevezni a peksegeket). De legtobb esetben a kicsi panzerottikat talalhatjuk ott, 3-4 darab belole mar eleg is. A toltelek nagyon egyszeru szokott lenni, paradicsomszosz es mozarella parosra eskusznek de egy kreativ szakacs tehet hozza barmit. Amugy az olasz peksegek nagy rajongoja vagyok, imadom a focacciakat, a supplikat, imadom a crocchetta di patate es a mindenfele rantott dolgokat .Receptek hamarosan

 

 

Aztan egyik este a baratom elvitt a Di Cosimo nevu kis pizzeriaba. Amikor eloszor meglattam a helyet, tudtam hogy nem romantikus vacsorarol lesz szo. Az uzlet egy lakotelepi haz aljaban talalhato es mar elotte hatalmas tomeg gyult ossze, mikor el kezd esni az eso, ez a sok ember mind probal a kis pizzeriaba beferkozni. persze szamot kell huznunk. Nem sok valasztasi lehetosegunk van, vagy rantott panzerottot kerunk vagy kemenceben sultet, illetve van kb 4-5 fele pizza is. Minden szo szerint az orrunk elott keszul. Annyian vagyunk, hogy mar mi is a konyha reszei leszunk, egyesek mar csak az olajsuto mogott kapnak helyet. A legtobb ember elvitelre rendel, de hatul helyet is foglalhatunk ha gondoljuk. Rekord mennyisegu embert szolgalnak ki, kb 3-4 perc alatt kesz egy pizza a forro kemenceben. Hiaba a gyorsasag, fel orat biztos, hogy sorban allunk, kozben be-kiabalos modon lehet uditot vagy sort rendelni, mivel bent biztos van vagy 40 fok, szuksegunk is van ra.

A baratom kozben elmondta, hogy o mar gyerekkora ota jar ide. Es mindig ugyenezek az emberek vittek a helyet, es mindig mindenkinek meg volt a maga feladata. Az egyik kesziti elo a pizzat vagy a  sult panzerottot a masik ki-be helyezi a kemencebel, az egyik csak penzt szed, harman pedig rantanak es csomagolnak. A tomeg engem kozben olaszul szivat, hogy miert is fenykepezek, meg se fordul a fejukben hogy nem vagyok helyi. "Ha Bariban elsz, ismered ezt a helyet" nepszeruseguket meg az fokozza, hogy ok nagy panzerottot keszitenek, ami egy kiados vacsoraval er fel.

Amikor  hazajottem, mar meg se lepodtem nagyon, hogy a helyrol mar youtube-on is talalunk videokat.

 

Címkék: gasztro utazas gasztronomia etel olaszorszag bari panzerotti

A bejegyzés trackback címe:

https://megmerjemenni.blog.hu/api/trackback/id/tr472131692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása